دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

پروژه طراحی وب سایت املاک متن

فهرست

مقدمه. ۱

مفاهیم اولیه برنامه نویسی در دات نت ( بخش اول ). ۲

نوشتن یک برنامه در فریمورک دات نت.. ۲

نوشتن یک برنامه. ۲

استفاده از Namespace. 3

تعریف namespace و کلاس… ۴

namespace در VB.NET. 4

نقاط ورود ، حوزه ، تعاریف.. ۵

نقاط ورود در VB.NET. 5

حوزه. ۶

تعاریف.. ۶

کنسول ورودی و خروجی.. ۶

ترجمه و اجراء یک برنامه فریمورک دات نت.. ۷

گزینه های کمپایلر. ۷

گزینه های خط دستور. ۷

استفاده از  گزینه کمپایل reference/. 8

صفحات سرور فعال (ASP) 8

مزایای ASP. 9

معایب ASP. 9

ASP.NET. 10

محیط   .NET  : ۱۱

آیا ASP.NET به مرورگر خاص وابسته است؟. ۱۲

وب سرور. ۱۳

برنامه های کاربردی ASP.NET. 14

انواع فایل ها در ASP.NET. 14

دستیابی به بانک اطلاعاتی SQL با استفاده از VB.NET. 16

امکانات مورد نیاز. ۱۷

ایجاد یک برنامه وب ASP.NET با استفاده از VB.NET. 17

ایجاد یک فرم وب نمونه. ۱۸

بانک اطلاعاتی SQL Server 23

1- جدول Customers. 23

2- جدول dfTree. 23

3- جدول Products. 23

4- جدول Shopping Cart 24

پیشگفتار. ۲۵

طریقه کار وب سایت املاک: ۲۵

توضیحات در مورد برنامه. ۲۵

نمودار CD یا زمینه املاک… ۲۹

 

مقدمه

 وب، اینترنت، سایت و … کمتر کسی است که امروزه با این لغات آشنا نباشد یا حداقل آنها را نشنیده باشد، مفاهیمی که تا چندی پیش تنها برای افراد محدودی جا افتاده و با معنا بود. اینترنت روز به روز در حال گسترش است و گویی وب، تارهای عنکبوتیش را به همه جای این هستی گسترانده است، اگر چه به کشور ما کمی دیر رو آورده ولی اینجا هم بسرعت در جاده توسعه قدم بر می دارد.

  در کشورهای صنعتی، با وجود این پدیده، دیگر کمتر کسی است که برای خرید روزمره عازم بازار شود، کمتر کسی است که برای پیدا کردن کتاب مورد نظر خود، کلیه خیابانهای شهر را زیر پا بگذارد، یا برای جابجایی حسابهای مالی خود روانه بانک شود و هزاران هزار فعالیت دیگر که خروج افراد از منازل یا محل کار خود را از بین می برد که این خود سر منشاُ میلیاردها میلیارد صرفه جویی مالی و از همه مهمتر صرفه جویی در کالایی که قیمتی برای آن نیست، زمان …. که باز متاٌسفانه یکی از عوامل عقب ماندگی کشورهای جهان سوم از جمله کشورمان، عدم توجه به همین طلای نامرئی است.

دانشگاههای یک کشور همیشه سمبل برداشتن اولین قدمها در راه پیشرفت و توسعه می باشد در دانشگاهی که سالها علم کامپیوتر تدریس می شود، هر دانشجو در شروع ترم باید درگیر کاغذ بازی برای انتخاب واحد و ثبت نام باشد و در  پایان هر ترم نیزبا صرف هزینه های مالی و تلف کردن وقت خود، راهی ساختمان دانشگاه می شود تا بتواند استاد خود را بیابد و اعتراض خود را نسبت نمره ی اعلامی به وی ابلاغ نماید و همه این تلفات مالی و زمانی هنگامی به اوج خود می رسد که بخواهد پروژه یا تکلیفی را تحویل استاد نماید.

  حضور به موقع در راٌس ساعت تعیین شده برای تحویل پروژه، ساعتها انتظار برای رسیدن نوبت وی، تجمع در میان سالن مجاور کلاسهایی که در همان لحظه افراد دیگری مشغول فراگرفتن علم در آنجا می باشند و مشکلاتی از این قبیل…

  چرا علیرغم گسترش ارتباطات جهانی که بواسطه آن امروزه دهکده نامیده می شود و در دانشگاهی که حدود ۱۰ سال در آن اینترنت تدریس می شود اینچنین مشکلاتی باید وجود داشته باشد؟

  امروزه که هر فردی با داشتن یک خط تلفن و یک کامپیوتر می تواند به اقصی نقاط جهان متصل شود و اطلاعات مورد نیاز خود را برداشت نماید یا دانسته های خود را به دیگران ابلاغ نماید، وجود چنین مشکلاتی مضحک می نماید.

یکی از راههای مفید و مقرون به صرفه در جهت حل مشکلات مذکور، ایجاد یک سایت اختصاصی برای هر کدام از اساتید دانشگاه است. محیطی نرم افزاری بر روی شبکه جهانی اینترنت که هر یک از مدرسین می توانند اطلاعات مورد نیاز دانشجویان را بدون مراجعه مستقیم آنان در اختیارشان بگذارد.

 

مفاهیم اولیه برنامه نویسی در دات نت ( بخش اول )

دات نت محیطی جدید بمنظور طراحی، پیاده سازی  و اجرای برنامه های کامپیوتری را در اختیار طراحان و پیاده کنندگان نرم افزار قرار می دهد.  با استفاده از پلات فرم فوق ، می توان بسرعت اقدام به پیاده سازی نرم افزار نمود.
برنامه های تولیده شده ، امکان استفاده از پتانسیل های  محیط Common Language Runtime) CLR ) را خواهند داشت . آشنائی با مفاهیم اولیه برنامه نویسی در محیط فوق ، دارای اهمیت خاص خود بوده و  سرعت در استفاده مطلوب از محیط فوق ، را بدنبال خواهد داشت . در مقالاتی که در این زمینه ارائه خواهد شد به بررسی مفاهیم اولیه برنامه نویسی محیط فوق ، خواهیم پرداخت . در این راستا ، در ابتدا با نحوه نوشتن یک برنامه  آشنا و در ادامه به تشریح برخی از مفاهیم مهم در این زمینه ، خواهیم پرداخت .

نوشتن یک برنامه در فریمورک دات نت

تمامی زبانهای حمایت شده در دات نت ، از سیستم نوع یکسان ، کتابخانه کلا س فریمورک مشابه  و  CLR استفاده خواهند کرد . بدین ترتیب، تمامی برنامه های نوشته شده با یکی از زبانهای حمایت شده ، خصایص مشابهی را به اشتراک می گذارند. شاید مهمترین تفاوت قابل توجه در رابطه با زبان های برنامه نویسی حمایت شده در دات نت ،  به گرامر هر یک از آنها برگردد . ( در مثال هائی که در این مقاله ذکر می گردد ، از ویرایشگر Notepad ،در مقابل ویژوال استودیو دات نت،  استفاده شده است . مثال های ارائه شده به اندازه کافی ساده بوده تا بتوان بکمک آنان با  فرآیندهای ترجمه و اجراء ، بسرعت آشنا گردید ).

 

صفحات سرور فعال (ASP)

  علت بررسی فناوری های قبل از ASP.NET ، به جزئیات پیاده سازی ASP.NET و فناوری قبل از آن، یعنی ASP بستگی دارد. درک ASP مستلزم درک ISAPI و درک ASP.NET مستلزم درک ASP است.

  وقتی IIS 2.0 به عنوان بخشی از ویندوز NT 4.0 مطرح شد، مایکروسافت، فناوری جدیدی را به نام Denali ارائه داد. این فناوری در دوره فعال بودن شرکت مایکروسافت ایجاد شد و به همین دلیل نام آن صفحات سرور فعال (ASP) انتخاب گردید. چندین نسخه از ASP عرضه شد، مثل ASP 2.0 و IIS 4.0 در ویندوز NT ، ASP 3.0 و IIS 5.0 در ویندوز ۲۰۰۰٫

  ASP نوع متفاوتی از محیط توسعه است. اولاٌ یک محیط اسکریپتی است. صفحه را براحتی ویرایش می کنید، آنرا در پوشه مناسبی قرار می دهید و مجوزهای مناسبی به آنها اختصاص می دهید. این صفحات توسط مرورگر فراخوانی می شوند. ثانیاٌ کد ASP می تواند با HTML ترکیب شود.

 کد ASP معمولاٌ در ویژوال بیسیک نسخه اسکریپتی (VBScript) نوشته می شود، ولی از JVScript  نیز می توان استفاده کرد.

 

مزایای ASP

 فناوری ASP به سرعت مورد توجه قرار گرفت، زیرا کار دشوار ساخت صفحات پویا را به راحتی انجام داد. ایجاد برنامه های کاربردی CGI و ISAPI چندان دشوار نبود، ولی استفاده از ASP بسیار آسان است.

  به طور پیش فرض، ASP از VBScript استفاده می کند. میلیون ها نفر با VBScript آشنایی دارند که از طریق ASP می توانند وارد دنیای اینترنت شوند. به همین دلیل، ASP راه مناسبی برای ساخت صفحات وب است.

  علاوه بر این، از طریق ADO امکان دستیابی آسان به بانک اطلاعاتی را فراهم می سازد. برای ساخت محتویات پویا، باید آن محتویات را از جایی دریافت کرد که ADO این امکان را فراهم می کند. توجه داشته باشید که ADO یک واسط نرم افزاری است که می تواند با سیستم های مدیریت بانک اطلاعاتی مثل اکسس و SQL Server ارتباط برقرار کند.

  مدل برنامه نویسی ASP اجازه نوشتن کد و اجرا را می دهد و نیازی به دنبال کردن مراحل کامپایل و نصب نیست. همان طور که خواهید دید، ASP.NET نیز از همین روش استفاده می کند.

معایب ASP

 فناوری ASP ابزار قدرتمندی برای تولید برنامه های بزرگ وب است.بسیاری از سایت های بزرگ و کوچک دیگر، با موفقیت از ASP استفاده کردند.

  اولین چیزی که در مورد ASP مطرح است، سربار ناشی از تفسیر کد VBScript یا JVScript  در هر درخواست است.

  در اغلب سایت های متوسط ASP، بیشتر گلوگاه ها ناشی از دستیابی به بانک اطلاعاتی و به هنگام سازی آن است تا موتور اسکریپتی ASP . نسخه های بعدی ASP در ارائه سرویس به صفحات اسکریپتی کارآمدتر شدند.

  ASP محیط برنامه نویسی قابل اعتماد، قدرتمند و کاملاٌ مقیاس پذیری را برای بانک اطلاعاتی فراهم نمی کند. انواع در ASP فاقد نوع هستند. وقتی مقداری در متغیری قرار می گیرد، نوع آن تعیین می شود، ولی این نوع دائمی نیست و قابل تغییر است. به این ترتیب، احتمال بروز خطا بیشتر می شود.

  مسئله دیگر، توانایی ترکیب HTML و اسکریپت است. به این ترتیب، کدهای اسکریپت در داخل HTML پراکنده می شود. چون با هر اجرای اسکریپت باید تعویض بستر صورت گیرد ( از HTML به VBScript و بر عکس)، کارایی آسیب می بیند.

 

ASP.NET

  وقتی ASP 3.0 به همراه ویندوز ۲۰۰۰ ارائه شد، روشن شد که آینده تولید نرم افزار به آینده وب گره خورده است. پس از آن شرکت مایکروسافت نسخه جدید ASP را به نام ASP.NET ارائه کرد که سهولت کد نویسی ASP را دارد، بطوری که برنامه ای را می نویسید، در پوشه ای قرار می دهید، امتیاز دستیابی برای آن تعیین می کنید و به راحتی قابل اجرا است. ASP.NET نو آوریهایی دارد که منجر به تفکیک برنامه کاربردی از نمایش آن می شود.

  ASP.NET ویژگی های جدیدی به ASP اضافه نمود و قابلیت های آن را افزایش داد. ASP.NET فقط بهبود تدریجی ASP نیست، بلکه یک محصول کاملاٌ جدید است. ویژگی های ASP.NET عبارت اند از:

-         محیط کاری NET  محیط کاری NET معماری است که ساخت برنامه های کاربردی وب و سنتی را آسان تر می سازد.

-     زبان مشترک زمان اجرا (CLR)  زبان مشترک زمان اجرا، مجموعه ای از سرویس ها را برای تمام زبان های ASP.NET فراهم می سازد. به عبارت دیگر، مجموعه ای از انواع مشترک را برای بسیاری از زبان ها تهیه می کند.

-     زبان های کامپایلری  ASP.NET با استفاده از زبان های کامپایلری کارایی پیشرفته ای را ارائه می کند. زبان های کامپایلری به برنامه نویس اجازه می دهند تا صحت برنامه را از نظر نحوی بررسی کند. ASP چنین امکانی را فراهم نمی کند، لذا ساده ترین خطای نحوی نیز تا اولین اجرا مشخص نمی شود.

-     زبان های جدید  ویژوال بیسیک نت نسخه کاملاٌ جدیدی از ویژوال بیسیک است که نحو آن زیباتر می باشد. C# ، زبان جدیدی است که مشابه با C++ و فاقد ویژگی های نا امن C++ است.

-         ویژوال استودیو نت  ویژوال استودیو نت محیط توسعه جدیدی است که در آن برنامه ها را به سرعت می توان اجرا کرد.

-         مولفه های جدید  محیط کاری NET از انواع جدیدی از مولفه ها پشتیبانی می کند که در ASP وجود نداشته اند.

-         فرم های وب  ابزارهای مناسبی برای ایجاد صفحات پویا هستند که از طریق آنها می توان ورودی های کاربر را دریافت کرد.

-     سرویس های XML وب  با استفاده از سرویس های XML وب می توان خدماتی ایجاد کرد و سپس آنها را با استفاده از قراردادهای استاندارد صنعت مهیا نمود.

-     ADO.NET   فناوری ADO در محیط کاری NET ، فناوری جدیدی است که موجب می شود برنامه های کاربردی ASP.NET به راحتی به اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی رابطه ای یا قالب های دیگری مثل XML دستیابی داشته باشند.

 

محیط   NET.  :

پروژه سیستم کلینیک جراحی

چکیده................................................. 11

مقدمه................................................. 12

تکنولوژی های مورد استفاده............................. 13

1  معرفی Actor  های سیستم............................... 14

1-1             بیمار.................................. 14

1-1-1             مواردی که باید برای بیمار ثبت شود. 14

2-1-1             فیلد های اطلاعاتی بیمار............ 14

2-1             مسئول پذیرش............................ 15

3-1             مسئول ترخیص............................ 15

1-3-1             اعمال انجام شده در زمان ترخیص..... 15

2-3-1             ثبت هایی که باید توسط ترخیص گر انجام شود   15

4-1             مدیر مرکز.............................. 16

1-4-1             ثبت هایی که باید زیر نظر مدیریت انجام شود. 16

2-4-1             اطلاعات مهم برای مدیر.............. 16

5-1             اپراتور اتاق عمل....................... 16

6-1             پزشک (تیم پزشکی)....................... 16

Use Case های سیستم                                        ........17

1-2             مقدمه.................................. 17

2-2                    Use Case های تعریفی.............. 17

1-2-2                     Use Case تعریف پزشک ......... 19

2-2-2                     Use Case تعریف گروه های پزشکی 19

3-2-2                     Use Case تعریف بیمه.......... 20

4-2-2                     Use Case تعریف گروه های عمل.. 21

5-2-2                     Use Case تعریف عمل........... 22

6-2-2                     Use Case  تعریف بخش.......... 23

7-2-2                     Use Case تعریف دارو.......... 24

8-2-2                     Use Case تعریف نوع پذیرش..... 24

9-2-2                     Use Case تعریف سرویس......... 25

10-2-2                    Use Case تعریف کمک جراح..... 26

11-2-2                    Use Case تعریف نوع ترخیص.... 27

12-2-2                     Use Case انواع بیهوشی....... 28

13-2-2                    Use Case تعریف واحد های دارویی 28

14-2-2                    Use Case تعریف تعرفه ها..... 29

15-2-2                    Use Case تعریف کای عمل...... 30

16-2-2                    Use Case تعریف دارو های یک عمل 31

17-2-2                    Use Case تعریف ست های عمل... 31

18-2-2                    Use Case تعریف استوک اتاق عمل 32

19-2-2                    Use Case شرح عمل............ 33

20-2-2                    Use Case تعریف کاربران...... 34

3-2                    Use Case های عملی................ 35

1-3-2                     Use Case پذیرش بیمار......... 35

2-3-2                     Use Case درج مشخصات بیمار.... 36

3-3-2                     Use Case درج مشخصات همراه (هان) بیمار 37

4-3-2                     Use Case اتاق عمل............ 38

5-3-2                     Use Case بخش................. 40

6-3-2                     Use Case  ترخیص.............. 40

4-2                    Use Case های گزارش گیری.......... 42

1-4-2                     Use Case بیماران بستری شده بیمه 42

2-4-2                     Use Case بیماران سرپایی بیمه. 43

3-4-2                     Use Case بیماران بستری شده بیمه تکمیلی 44

4-4-2                     Use Case بیماران سرپایی بیمه تکمیلی   45

5-4-2                     Use Case  همه بیماران........ 46

6-4-2                     Use Case شخصی پزشک........... 46

7-4-2                     Use Case مشخصات بیماران بستری شده 47

8-4-2                     Use Case عمل های انجام شده پزشکان 48

9-4-2                     Use Case عمل های یک بیمار.... 48

BPM (Business Process Model) های سیستم................. 50

1-3             پذیرش و ترخیص از دیدگاه بیمار.......... 50

1-1-3             بیمار در خواست پذیرش می کند....... 50

2-1-3             مسئول پذیرش مشخصات بیمار را در سیستم ذخیره می کند                50

3-1-3             براساس نوع پذیرش به بیمارسرویس داده می شود وموردمعالجه قرارمی گیرد.............................. 50

4-1-3              صورت حساب بیمار بوسیله مامور ترخیص محاسبه می شود                50

5-1-3             صورت حساب را پرداخت کرده وترخیص می شود 51

2-3             بررسی  عملکرد از دیدگاه مدیریت مرکز.... 51

3-3             بررسی گزارشات مالی توسط پزشک........... 51

4  شرح فنی ماژول(Form) ها............................. 52

1-4             مشخصات ظاهری فرم لیست  پزشکان ......... 52

1-1-4             امکانات فرم....................... 52

2-1-4                فیلترهای فرم.................... 52

3-1-4             دکمه های فرم...................... 52

4-1-4             مشخصات ظاهری  فرم پزشک............ 52

5-1-4             فیلترهای فرم ..................... 53

6-1-4             دکمه های فرم...................... 53

2-4             مشخصات ظاهری فرم لیست  گروههای پزشکی... 53

1-2-4             فیلترهای فرم ..................... 53

2-2-4             دکمه های فرم...................... 53

3-2-4             مشخصات گرید یا لیست فرم گروههای پزشکی. 54

4-2-4             مشخصات ظاهری فرم گروه پزشک........ 54

5-2-4             اجزای فرم......................... 54

6-2-4             فیلترهای فرم...................... 54

7-2-4             دکمه های فرم...................... 54

3-4             مشخصات ظاهری فرم لیست بیمه ها.......... 54

1-3-4             امکانات فرم....................... 54

2-3-4             فیلترهای فرم...................... 54

3-3-4             دکمه های فرم...................... 55

4-3-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست بیمه ها 55

4-4             مشخصات ظاهری فرم سازمانها.............. 55

1-4-4             اجزای فرم......................... 55

2-4-4             فیلترهای فرم...................... 55

3-4-4             دکمه های فرم...................... 56

4-4-4             مشخصات ظاهری فرم اطلاعات بخشها:.... 56

5-4-4             فیلترهای فرم...................... 56

6-4-4             دکمه های فرم...................... 56

7-4-4                مشخصات گرید یا لیست فرم اطلاعات بخشها 56

5-4             مشخصات ظاهری فرم بخش................... 56

1-5-4             اجزای فرم......................... 56

2-5-4             فیلترهای فرم...................... 56

3-5-4             دکمه های فرم...................... 56

6-4             مشخصات ظاهری فرم لیست داروها .......... 56

1-6-4             امکانات فرم....................... 57

2-6-4             فیلترهای فرم...................... 57

3-6-4             دکمه های فرم...................... 57

4-6-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست داروها 57

5-6-4             مشخصات ظاهری فرم دارو ............ 57

6-6-4             فیلترهای فرم ..................... 58

7-6-4             دکمه های فرم...................... 58

7-4             مشخصات ظاهری فرم لیست واحد های دارو.... 58

1-7-4                فیلترهای فرم ................... 58

2-7-4             دکمه های فرم...................... 58

8-4             مشخصات ظاهری فرم لیست انواع پذیرش...... 58

1-8-4             فیلترهای فرم...................... 58

2-8-4             دکمه های فرم...................... 58

3-8-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست انواع پذیرش   59

4-8-4             مشخصات ظاهری فرم لیست  سرویسها.... 59

5-8-4             امکانات فرم....................... 59

6-8-4             فیلترهای فرم...................... 59

7-8-4             دکمه های فرم...................... 59

8-8-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست سرویسها 59

9-4             مشخصات ظاهری فرم لیست کمک جراحان....... 59

1-9-4             فیلترهای فرم ..................... 59

2-9-4             دکمه های فرم...................... 60

3-9-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست کمک جراحان    60

4-9-4             مشخصات ظاهری فرم مشخصات کمک جراحان 60

5-9-4             فیلترهای فرم ..................... 60

6-9-4             دکمه های فرم...................... 60

10-4            مشخصات ظاهری فرم وضعیت خروج هنگام ترخیص 60

1-10-4             فیلترهای فرم...................... 60

2-10-4             دکمه های فرم...................... 60

3-10-4             مشخصات گرید یا لیست فرم وضعیت خروج هنگام ترخیص              60

4-10-4             مشخصات ظاهری فرم وضعیت خروج....... 61

5-10-4             فیلترهای فرم...................... 61

6-10-4             دکمه های فرم...................... 61

11-4            مشخصات ظاهری فرم لیست انواع بیهوشی.... 61

1-11-4             فیلترهای فرم...................... 61

2-11-4             دکمه های فرم...................... 61

3-11-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست انواع بیهوشی  61

4-11-4             مشخصات ظاهری فرم انواع بیهوشی..... 61

5-11-4             فیلترهای فرم...................... 61

6-11-4             دکمه های فرم...................... 62

12-4            مشخصات ظاهری فرم تعریف تعرفه دولتی.... 62

1-12-4             فیلترهای فرم...................... 62

2-12-4             دکمه های فرم...................... 62

3-12-4             مشخصات ظاهری  فرم تعریف کای جراحی. 62

4-12-4             فیلترهای فرم...................... 62

5-12-4             دکمه های فرم...................... 62

13-4            مشخصات ظاهری فرم لیست ستها............ 62

1-13-4             فیلترهای فرم...................... 62

2-13-4             دکمه های فرم...................... 62

3-13-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست ستها. 63

4-13-4             مشخصات ظاهری فرم استوک اتاق عمل... 63

5-13-4             فیلترهای فرم...................... 63

6-13-4             دکمه های فرم...................... 63

14-4            مشخصات ظاهری فرم لیست عملها........... 63

1-14-4             امکانات فرم....................... 63

2-14-4             فیلترهای فرم...................... 63

3-14-4             دکمه های فرم...................... 63

4-14-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست ستها. 64

5-14-4             مشخصات ظاهری فرم تعریف کاربر...... 64

6-14-4             فیلترهای فرم...................... 64

7-14-4             دکمه های فر....................... 64

8-14-4             مشخصات گرید یا لیست فرم لیست ستها. 64

15-4            مشخصات ظاهری فرم ورود به برنامه....... 64

16-4            مشخصات ظاهری فرم پذیرش بیمار.......... 65

1-16-4             امکانات فرم....................... 65

2-16-4             دکمه های این فرم.................. 65

3-16-4             مشخصات ظاهری  فرم مشخصات بیمار.... 66

4-16-4             امکانات فرم....................... 66

5-16-4             فیلترهای فرم...................... 66

6-16-4             دکمه های فرم...................... 66

7-16-4             مشخصات گرید یا لیست فرم مشخصات بیمار 66

8-16-4             مشخصات ظاهری  فرم مشخصات همراه بیما 67

9-16-4             امکانات فرم....................... 67

10-16-4             فیلترهای فرم .................... 67

11-16-4             دکمه های فرم..................... 67

12-16-4             مشخصات گرید یا لیست فرم مشخصات همراه بیمار                    67

17-4            مشخصات ظاهری  فرم اتاق عمل............ 67

1-17-4             امکانات فرم....................... 67

2-17-4             فیلترهای فرم...................... 68

3-17-4             دکمه های فرم...................... 68

4-17-4             مشخصات گرید یا لیست فرم اتاق عمل.. 68

18-4            مشخصات ظاهری  فرم بخش................. 69

1-18-4             امکانات فرم....................... 69

2-18-4             فیلترهای فرم ..................... 69

3-18-4             دکمه های فرم...................... 69

19-4            مشخصات گرید یا لیست فرم اتاق عمل...... 69

20-4            مشخصات ظاهری  فرم ترخیص............... 70

1-20-4             امکانات فرم....................... 70

2-20-4             فیلترهای فرم ..................... 70

3-20-4             دکمه های فرم...................... 70

4-20-4             مشخصات گرید یا لیست فرم ترخیص..... 71

5-20-4             مشخصات ظاهری  فرم عمل............. 71

6-20-4             فیلترهای فرم...................... 72

7-20-4             دکمه های فرم...................... 72

21-4            کلیه فرمهای مربوط گزارشات مختلف ...... 72

1-21-4             فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران بستری برای بیمه          72

2-21-4             مشخصات گرید یا لیست فرم........... 72

22-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران سرپایی برای بیمه             73

1-22-4             مشخصات گرید یا لیست فرم........... 73

23-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران بستری برای بیمه تکمیلی      73

1-23-4             مشخصات گرید یا لیست فرم .......... 73

24-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران سرپایی برای بیمه تکمیلی      74

1-24-4             مشخصات گرید یا لیست فرم .......... 74

25-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری ازهزینه همه بیماران 74

1-25-4             مشخصات گرید یا لیست فرم........... 74

26-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از بیماران بستری شده 74

1-26-4             مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده  75

27-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از عملهای انجام شده پرشکان           75

1-27-4             مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده  75

28-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری ازحق العملهای پزشکان 75

1-28-4             مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده 75

29-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از صورت حساب بیماران سرپایی           76

1-29-4             مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده 76

30-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه اتاق عمل   76

1-30-4             مشخصات گرید یا لیست فرم بیماران بستری شده 76

31-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه بیهوشی هر پزشک             76

1-31-4             مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه بیهوشی هر پزشک                   76

32-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه داروهای اتاق عمل              77

1-32-4             مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه داروهای اتاق عمل                77

33-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه سرویسها    77

1-33-4             مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه سرویسها 77

34-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه داروهای آزاد بیماران بیمه ای  77

1-34-4             مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه داروهای آزاد بیماران بیمه ای    77

35-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه کلی داروهای آزاد             78

1-35-4             مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه کلی داروهای آزاد               78

36-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه لباس بیماران                 78

1-36-4             مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه لباس بیماران 78

37-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری از هزینه غذای بیماران                 78

1-37-4             مشخصات گرید یا لیست فرم هزینه کلی غذای     79

38-4            فرمهای مربوط به گزارش گیری ازحق العملهای خاص پزشکان           79

1-38-4             مشخصات گرید یا لیست فرم حق العملهای خاص پزشکان             79

39-4            فرم مربوط به تغییر کلمه عبور.......... 79

1-39-4             فیلترهای فرم...................... 79

2-39-4             دکمه های فرم...................... 79

40-4            فرم مربوط به تعویض کاربر.............. 79

1-40-4             فیلترهای فرم...................... 79

2-40-4             دکمه های فرم...................... 80

41-4            فرم مربوط به تغییر کلمه عبورپزشکان.... 80

1-41-4             فیلترهای فرم...................... 80

2-41-4             دکمه های فرم ..................... 80

3-41-4             مشخصات گرید یا لیست فرم تغییر کلمه عبورپزشکان                    80

42-4            فرم مربوط به ماشین حساب............... 80

43-4            فرم مربوط به پشتیبان گیری............. 80

1-43-4             فیلترهای فرم...................... 80

2-43-4             دکمه های فرم...................... 81

44-4            فرم مربوط به تعیین مسیرپشتیبان گیری... 81

1-44-4             فیلترهای فرم...................... 81

2-44-4             دکمه های فرم...................... 81

45-4            فرم مربوط به بازیابی پشتیبان.......... 81

1-45-4             فیلترهای فرم...................... 81

2-45-4             دکمه های فرم...................... 81

46-4            فرم مربوط به تغییر پنل................ 81

1-46-4             فیلترهای فرم...................... 82

2-46-4             دکمه های فرم...................... 82

ERD های سیستم                                       83

1-5             اصلی................................... 84

2-5             عمل ها................................. 94

3-5             روابط میان پزشکان و سرویس ها........... 95

4-5             شرح حال برای عمل....................... 95

5-5             شرح حال کلی............................ 98

6-5             تخصیص دارو برای عمل.................... 99

   نتیجه گیری                                         100

   منابع و ماخذ.........................................    101

پروژه سایت گالری عکس

فهرست

مقدمه    ۲
شکل ظاهری صفحات سایت   ۷
چکیده    ۱۱
محدودیت ها    ۱۲
ثبت نام    ۱۲
LOGIN کردن    ۱۸
LOGOUT کردن    ۲۲
SEARCH کردن    ۲۲
UPLOAD کردن   ۲۵
فهرست منابع    ۳۸

مقدمه :

دنیای عجیبی است که تکنولوژی های مربوط به آن تار جهان گستر “World Wide Web” اغلب بدون پشتیبانی کافی عرضه می شوند و کاربران این تکنولوژی همه روزه با واژگـان جدیدی بر خورد میکنند که باعث سر در گمی آنها می شوند. برای نمونه میتوان به رشد نرم افزارهای open source اشاره کرد که عبارتند از:

برنامه های که بتوان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد کرد
متداول ترین این برنامه ها سیستم عامل Unix و به طور خاص Linux می باشد. این برنامه ها با وجود ثبات و پایداری، دارای یک مشکل بزرگ است و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها می باشد. کمبود راهنماهایی که به زبان ساده این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد باعث شده است که این دسته از نرم افزار ها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP یکی از زبانهای اسکریپتی open source است و ابزار مفیدی می باشد که تا کنون علی رغم سادگی استفاده از آن هنوز به صورت شایسته ای از آن استقبال نشده است.

PHP چیست ؟

PHP سال ۱۹۹۴ توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد و مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می آید. با گسترش قابلیت ها و موارد استفاده این زبان PHP در معنای Hypertext Preprocessor به کار گرفته شد. عبارت پیش پردازشگر (Preprocessor) بدین معنی است که PHP اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان Html پردازش می کند.

سمت سرویس دهنده بودن PHP بدین معناست که تمام پردازشهای این زبان بر روی سرویس دهنده (Server) انجام می گیرد. یک سرویس دهنده در حقیقت یک کامپیوتر مخصوص می باشد که صفحات وب در آنجا نگهداری می شوند و از آنجا به مرورگر وب کاربران منتقل می شوند.

چگونگی ادامه این روند را در درس های آتی توضیح داده خواهد شد.
منظور از Cross-Platform بودن این زبان این است که بروی هر سیستم و با هر سیستم عاملی از قبیل : Unix, Windows NT, Macintosh, Os/2 اجرا میشوند. توجه کنید که منظور از سیستم عامل، سیستم عامل هایی می باشند که بر روی سرویس دهنده نصب می شوند. PHP نه تنها قابلیت اجرا بر روی هر سیستم عاملی را دارا می باشد بلکه برای منتقل کردن برنامه های آن از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر احتیاج بــه تغییرات اندکی خواهید داشت و حتی در بعضی از موارد بدون احتیاج به هیچ تغییری می توانید یک برنامه به زبان php را از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر منتقل کنید.

منظور از Html embeded بودن PHP این است که دستورات این زبان در بین کدهای html قرار می گیرند. بنابراین برنامه نویسی به زبان PHP کمی پیچیده تر از برنامه نویسی به زبان Html به حساب می آید.

PHP بر خلاف زبانهای برنامه نویسی (Programming Languages) یک زبان اسکریپتی (Scripting Language) می باشد به عبارت دیگر دستورات PHP بعد از رخداد یک رویداد (Event) اجرا می شوند. این رویدادها می توانند شامل ارسال یک فرم رفتن به یک URL مشخص و یا مواد دیگر باشند متداولترین زبان اسکریپتی زبان Java Script می باشد که معمولا برای پاسخ به رویدادهای کاربر در مرورگر وب بــه کار می رود تفاوت عمده Java Script با PHP در این است که Java Script یک تکنولوژی سمت سرویس گیرنده (Client-side) می باشد.
زبان هایی مانند Java Script یا PHP تفسیر شونده (Interpreted) نامیده میشوند. به عبــارت دیگر برای اجرا به یک مفسر مانند مرورگر وب احتیاج دارند. اما زبانهای برنامه نویسی مانند C یا Java بعد از ترجمه به زبان ماشین (Compile) به خودی خود قابل اجرا می باشند.جدیدترین نسخه PHP نسخه ۴ این زبان اسکریپتی می باشد و کلیه فایل ها و کدهایی که توی این وبلاگ ارائه میشه تحت این نسخه کار میکنند. اما یک مشکل هست که اکثر سرویس دهنده ها از نسخه ۳ استفاده میکنند. تفاوت این دو نسخه PHP بسیار اندک هست و تغییرات مهم عموما در مسیر اصلاح عملکرد این زبان صورت گرفته شده است.

چرا PHP ؟

اولین چیزی که می خواهم در موردش توضیح دهم این است که به چه علتی ما از PHP استفـاده می کنیم؟ PHP در مقایسه با تکنولوژی های مشــابه سریعتر بهتر و آسانتر است. از جمله تکنولوژی هــای مشابه برای طراحی یک سایت وب می توان به این موارد اشاره کرد :اسکریپت های Common Gateway interface) CGI) که معمولا به زبان Perl نوشته می شوند و ASP . مزیتی که PHP در مقــــابل HTML دارد این است که HTML یک سیستم حدود به حساب می آید و توانایی ایجاد ارتباط متقابل با کاربر را ندارد. یک صفحه HTML ساده توانایی پاسخ به اعمال کاربر را ندارد اما با استفاده از PHP شما میتوانید صفحاتی بر اساس سیستم عامل کاربر و یا تاریخ مشـاهده صفحه تنظیم کنید . همچنین PHP می تواند با فایل ها یا پایگاههــــــــای داده (DataBase) ارتباط بر قرار کند و بسیاری عملیات دیگر که HTML قادر به انجام به آنها نمی باشد.

شاید یک سوال برای شما به وجود بیاد که چــــرا یک طراح وب بهتر است که از زبان PHP به جای زبانهــای مانند CGI و ASP و یا JSP برای طراحی سـایت دینــــــــامیک استفاده کند؟

دلیل اول سرعت بیشتر PHP چه در برنامه نویسی و ایجاد برنامه هایی به این زبان و چه در اجرا می باشد . همچنین PHP برای یادگیری بسیار ساده می باشد و افــراد بدون نیاز به زمینه های قبلی در برنامه نویسی و تنهــا با یادگیری دستورات و راهنماهایی که وجود دارد می توانند این زبان را یاد بگیرند.
دومین دلیل این است که PHP به صورت اختصاصی تنها برای ایجاد صفحـات دینامیک طراحی شده است. امـــا Perl و VbScript و یا Java اینگونه نیستند و به همین دلیل PHP سریعتر و ساده تر از تکنولوژی های جایگزین می باشد.

صفحه Index.html :

پایان نامه هک و هکرها

مقدمه

شاید شما هم این ضرب المثل را شنیده باشید که بهترین پلیس کسی است که دزد خوبی باشد و به عبارت دیگر می توان کفت تا زمانیکه یک پلیس به تمام ترفندهای دزدی آشنا بناشد نمی تواند با دزدان به مقابله بپردازد.

در اینترنت و شبکه نیز برای محافظت از کامپیوتر در مقابل هکرها تا زمانیکه شما با تمام ترفندهای نفوذ گران آشنا نباشید نمی توانید به مقابله با آنها بپردازید.

تهاجمات و حملات کامپیوتری به طور متداول و هر روزه روی می دهد و با یک اتصال ساده به اینترنت کسی در سوی دیگر سعی خواهد نمود از روی کنجکاوی به داخل دستگاه شما سه ، پنج یا دوازده بار در روز سرکشی نماید. هکرها بدون آگاهی با اتصالاتی که جلب توجه نماید دستگاهتان را از نظر آسیب پذیری مورد بررسی قرار می دهند اگر کامپیوتر در زمینه های بازرگانی و تجارت ، آموزشی ، امور عام المنفعه یا نظامی مورد استفاده قرار گیرد بیشتر مورد تهاجم و یورش هکرها قرار خواهد گرفت.

بسیاری از این حملات تنها برای یافتن نفوذی به سپر دفاعی کامپیوتر صورت می گیرد. مابقی قفل شکنهای پیچیده کامپیوتری می باشند و با نگاه اجمالی به عناوین خبری می توان دید که تعداد آنها رو به افزایش می باشد. به عنوان مثال سالهای اخیر ، بانک های بسیاری از سوی هکرها کامپیوتری مورد تهاجم قرار گرفتند بطوریکه هکرها توانسته اند به اطلاعات دسته بندی شده ای  در مورد حسابهای مشتریان بانک ها دسترسی پیدا نمایند هکرها شماره کارتهای اعتباری سایت های مالی و اعتباری می دزدند ، اغلب در مقابل اینکه اطلاعات کارت اعتباری مشتری را منتشر نکند از شرکت های تجاری الکترونیکی ، بنگاههای خبری و سایتهای داد و ستد الکترونیکی اخاذی می نمایند که اینکار باعث شده است که شرکتها درآمد مالی خود را از دست بدهند.

هک چیست؟

هک به ساده ترین زبان و شاید به عامیانه ترین تعبیر به دزدیدن کلمه عبور یک سیستم یا account گفته می شود. به طور کلی نفوذ به هر سیستم امنیتی کامپیوتری را هک می گویند.

هکر کیست؟

هکر کسی است که با سیستم های کامپیوتری آشناست و می تواند با روش هایی خاص (بدون اجازه) وارد آنها شود... این انسان می تواند خوب یا بد باشد(در هر حال هکر است). از دیگر صفات یک هکر این است که او شخصی با هوش و فرصت طلب و با معلومات علمی بالاست.

گروه بندی هکرها نسبت به اهدافشان

دسته ی اول هکرهایی هستند که هدف آنها از ورود به سیستم ضربه زدن به شخص نیست و فقط می خواهند معلومات خود را به رخ دیگران بکشند و ثابت کنند که سیستم های امنیتی همیشه دارای ضعف هستند و قابل نفوذ هستند اما دسته ی دوم هکرهایی هستند که قصد آنها ضربه زدن به دیگران و پرکردن جیب خود است (مانند دزدان اینترنتی. هکرهای گروه اول می توانند مفید باشند زیرا آنها با اثبات اینکه سیستمهای امنیتی قابل نفوذند در واقع نواقص سیستم های امنیتی را نمایان می سازند.

گروه بندی دیگر هکرها

هکرهای واقعی (سامورایی)

کسی که هدفش از نفوذ به سیستم ها نشان دادن ضعف سیستمهای کامپیوتری است نه سوء استفاده ...

Wacker (واکر):

کسی که هدفش از نفوذ به سیستم ها استفاده از اطلاعات آن سیستمهاست (جزو هکرهای کلاه سیاه)

Cracker (کراکر):

کسی که هدفش از نفوذ به سیستمها، خرابکاری و ایجاد اختلال در سیستمهای کامپیوتری است. (جزو هکرهای کلاه سیاه)

Preaker:

از قدیمی ترین هکرها هستند که برای کارشان نیاز (و دسترسی) به کامپیوتر نداشتند و کارشان نفوذ به خطوط تلفن برای تماس مجانی، استراق سمع و... بود.

مقاله مهندسی نرم افزار و روش های آن

 فهرست

فصل اول
مهندسی نرم افزار و روشهای آن   ۷
۱-۱ مهندسی نرم افزارچیست ؟      ۷
۲-۱ ساخت یافتگی ومهندسی نرم افزارساخت یافته     ۷
۳-۱ شیء گرایی ومهندسی نرم افزار شیء گرا     ۸
۴-۱ معرفی Unified Modeling Language            ۸
۵-۱ تصورات غلط دررابطه با Rational Unified Process         ۹
فصل دوم
مقدمه ای بر( RUP)RationalUnified Process            ۱۱
۱-۲ RUP چیست ؟         ۱۱
۲-۲ اصول ضروری RationalUnified Process            ۱۱
۳-۲ RUP وچرخه تکرار      ۱۲
۴-۲ فازها، اهداف ونکات اصلی       ۱۴
- فازشروع ( Inception )      ۱۴
- فازشناخت ( Elaboration )      ۱۵
- فازساخت (Constructin)      ۱۵
- فازانتقال ( Transition )      ۱۵
۵-۲ نکات اصلی            ۱۵
- چهارعنصراصلی مدل سازی          ۱۵
۶-۲ نقش ها، فعالیت ها ومحصولات وجریان های کاری               ۱۶
- نقش ها(Roles )     ۱۶
- فعالیت ها(Activites)            ۱۶
- محصولات (Artifacts )   ۱۷
- جریان های کاری (Workflows )               ۱۷
۷-۲ عناصردیگرموجود در RUP   ۱۷
۸-۲ ساختارایستای RUP   ۱۸
۹-۲ اصول RUP (جریان کاری )            ۱۸
۱۰-۲ تعریف کلی RUP             ۱۹
۱۱-۲ چگونه می توان از RUPنهایت استفاده راکرد        ۱۹
۱۲-۲ مواردضروری دریک پروژه RUP            ۲۰
۱-۱۲-۲ توسعه دید ونگرش           ۲۰
۲-۱۲-۲ مدیریت برای اهداف               ۲۱
۳-۱۲-۲ شناسایی وامکان سنجی ریسک ها         ۲۲
۴-۱۲-۲ عوامل مورد پیگیری          ۲۲
۵-۱۲-۲ امتحان کردن حالت تجاری           ۲۲
۶-۱۲-۲ طراحی معماری قطعات سیستم             ۲۳
۷-۱۲-۲ مراحل ساخت وآزمایش محصول            ۲۴
۸-۱۲-۲ تصحیح وبازبینی نتیجه ها           ۲۴
۹-۱۲-۲ مدیریت وکنترل تغییرات           ۲۴
۱۰-۱۲-۲ مهیا کردن پشتیبانی ازکاربر           ۲۵
۱۳-۲ چرخه اصلی  Rational Unified Process            ۲۵
۱-۱۳-۲ تصورغلط          ۲۵
۲-۱۳-۲ نکته مهم          ۲۶
۳-۱۳-۲ جریان های کاری غیرثابت    ۲۷
فصل سوم
فازهای RUP          ۲۸
۱-۳ مقدمه   ۲۸
۲-۳ فاز  Inception         ۲۸
۱-۲-۳ فعالیت های لازم وضروری درفاز Inception           ۲۹
۲-۲-۳ حیاتی ترین نکات (گلوگاه ها) درچرخۀ حیات  Inception      ۳۰
۳-۲-۳- ارزیابی معیارها وضوابط     ۳۰
۴-۲-۳ خروجی های الزامی فاز  Inception     ۳۱
۵-۲-۳ طرح توسعه نرم افزار (Software Development Plan )      ۳۱
۶-۲-۳ خروجی های اختیاری فاز  Inception             ۳۳
۳-۳ فاز  Elaboration      ۳۳
۱-۳-۳ فعالیت های ضروری درفاز  Elaboration            ۳۴
۲-۳-۳ ساختارچرخه حیات فاز Elaboration              ۳۵
۳-۳-۳ ارزیابی معیارها        ۳۵
۴-۳-۳ محصولات وخروجی های الزامی این فاز             ۳۶
۵-۳-۳ خروجی های اختیاری این فاز      ۳۸
۴-۳ فازساخت   Construction               ۳۹
۱-۴-۳ ذهنیت مقدماتی ازفاز  Constructin           ۳۹
۲-۴-۳ فعالیت های ضروری درفاز Constructin    ۴۰
۳-۴-۳ نکات مهم درفاز Constructin         ۴۰
۴-۴-۳ معیارارزیابی           ۴۰
۵-۴-۳ خروجی های الزامی فاز Constructin              ۴۱
۶-۴-۳ خروجی های اختیاری فاز Constructin     ۴۲
۵-۳ فاز انتقال Transition       ۴۲
۱-۵-۳ فعالیت های ضروری فاز Transition      ۴۴
۲-۵-۳  ارزیابی معیارها          ۴۴
۳-۵-۳  خروجی های فاز Transition           ۴۵
منابع و مأخذ    ۴۷

پایان نامه مفاهیم پایگاه داده های رابطه ای و نرمال سازی

                                                            فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                                                   صفحه

فصل پنجم -  دیگر زبانهای رابطه ای    1

5-1- حساب رابطه ای چند تایی  3

5-1-1- طرح مثال   4

5-1-2- تعاریف رسمی  9

5-1-3- اطمینان در بیان  11

5-1-4- زبان های توانای پر معنی  12

5-2-  قلمرو حساب رابطه ای  13

5-2-1- تعریف رسمی   13

5-2-2- پرس وجوهای نمونه  14

5-2-3- ایمنی عبارات  16

5-2-4- قدرت بیانی زبان  18

5-3- پرس وجو از طریق مثال  19

5-3-1-جدول های ساختمان  20

5-3-2- پرس وجو هایی روی یک رابطه  20

5-3-3- پرس وجو روی رابطه های جداگانه  25

5-3-4- جعبه وضعیت   27

5-3-5- رابطه نتیجه   30

5-3-6- QBEدر مایکروسافت اکسس  32 

5-4- دیتالوگ    35

5-4-1- ساختار اساسی  35

5-4-2- ترکیب دستورات دیتالوگ  38

5-4-3- ترکیب های معنایی دیتالوگ غیر بازگشتی  42

 

عنوان                                 صفحه

5-4-3-1- ترکیب های معنایی یک دستور  42

5-4-3-2- ترکیب معنایی برنامه  44

5-4-4- ایمنی    47

5-4-5- عملیاتهای رابطه ای در دیتالوگ  49

5-4-6- بازگشتی در دیتالوگ  51

5-4-7- قدرت بازگشتی   56

5-5- خلاصه    59

مرور  اصطلاحات   60

تمرین مهارت    61

تمرین ها     63

نکاتی مربوط به فهرست کتاب  66

ابزارها    67

بخش دوم :طراحی پایگاه داده  68

فصل ششم: طراحی پایگاه داده مدل E-R     70

6-1- مفهوم کلی فرایند طراحی  71

6-1-1-  مراحل طراحی   72

6-1-2- طراحی جایگزین ها   74

6-2- مدل موجودیت رابطه    75

6-2-1- گروه موجودیت     76

6-2-2- گروه رابطه ها    78

6-2-3- صفات    83

6-3- محدودیت ها   87

6-3-1- ترسیم کاردینالیتی    87

6-3-2- کلیدها    89

6-3-2-1- گروه موجودیت ها   90

6-3-2-2- گروه رابطه ها   91

6-3-3- مشارکت محدودیت  ها    93

6-4- نمودارهای موجودیت – رابطه    93

6-5- نتایج طراحی موجودیت – رابطه    102

6-5-1- استفاده از گروه موجودیت ها در مقابل صفات     102

6-5-2- استفاده از گروه موجودیت ها به جای گروه رابطه ها     105

6-5-3- گروه رابطه های n-ary در مقایل دوگانه    106

عنوان                                  صفحه

 6-5-4-  جایگاه صفات رابطه   109

6-6- گروه موجودیت ضعیف    111

6-7- ویژگیهای E-R  گسترده    114

6-7-1- ویژه کاری    115

6-7-2 – عمومی سازی    118

6-7-3- صفات وراثتی    120

6-7-4- محدودیت ها در عمومی سازی    121

6-7-5- ترکیب    125

6-7-6- نمادهای E-R جایگزین    128

6-8- طراحی پایگاه داده برای پروژه بانکداری    130

6-8-1- جایگزین های طرح E-R   131

6-8-2- الزامات داده برای پایگاه داده بانک   132

6-8-3- گروه های موجودیت برای پایگاه داده بانک     134

6-8-4- گروه های رابطه برای پایگاه داده بانک   135

6-8-5- نمودار E-R برای پایگاه داده بانک    136

6-9- تبدیل شدن به الگوی رابطه ای    136

6-9-1- ارائه گروه های موجودیت قوی   138

6-9-2- ارائه گروه های موجودیت ضعیف    139

6-9-3 – ارائه گروه های رابطه    140

6-9-3-1- الگوهای زائد   142

6-9-3-2- ترکیب الگوها   142

6-9-4- صفات ترکیبی و چند مقداری    144

6-9-5- ارائه روش عمومی سازی     145

6-9-6- ارائه دادن ترکیب    .       147

6-9-7- الگوی رابطه برای پروژه بانکداری    148

6-10- جنبه های دیگر طراحی پایگاه داده    149

6-10-1- محدودیت داده ها وطراحی پایگاه داده رابطه ای     150

6-10-2- الزامات کاربردی : پرس وجوها ، کارایی   151

6-10-3- الزامات کنترل    153

6-10-4- جریان داده ها   ............................................................................................................................................        153

6-10-5- موضوعات دیگر در طراحی پایگاه داده    .....................................................................................................       154

6-11- زبان مدل سازی یکپارچه UML    ..................................................................................................................        156

 

عنوان                                                                                                                                                   صفحه

6-12- خلاصه    ...........................................................................................................................................................      160

مروری بر اصطلاحات   .................................................................................................................................................       163

تمرین مهارت    .............................................................................................................................................................       165

تمرینات   ......................................................................................................................................................................       170

منابع    ...........................................................................................................................................................................       173

ابزارها    .........................................................................................................................................................................      173

فصل هفتم: طراحی پایگاه داده رابطه ای     ..........................................................................................      175

7-1- ویژگی های طراحی های رابطه ای خوب     .........................................................................................................       176

7-1-1- طراحی جایگزین : الگوهای بزرگتر    ..............................................................................................................       177

7-1-2- طراحی جایگزین : الگوهای کوچکتر    ...........................................................................................................       181

7-2- محدوده های غیر قابل تجزیه واولین شکل نرمال    ...............................................................................................       185

7-3-  تجزیه با استفاده از وابستگی های عملیاتی     .......................................................................................................       188

7-3-1- کلیدها و وابستگی های عملیاتی    ...................................................................................................................       188

7-3-2- شکل نرمال Boyce-codd     ......................................................................................................................       192

7-3-3- BCNF و حفاظت وابستگی      .....................................................................................................................      193

7-3-4- سومین شکل نرمال      ....................................................................................................................................       197

7-3-5- شکل های نرمال بیشتر     .................................................................................................................................      200

7-4- تئوری وابستگی عملیاتی     ..................................................................................................................................      201

7-4-1- بستار مجموعه وابستگی های عملیاتی     ..........................................................................................................      201

7-4-2- بستار گروه های صفات      .............................................................................................................................       205

7-4-3- پوشش استاندارد      .......................................................................................................................................       208

7-4-4- تجزیه بی نقص      ..........................................................................................................................................      213

7-4-5- حفاظت وابستگی     ........................................................................................................................................      214

7-5- تجزیه با استفاده از وابستگی های عملیاتی     ........................................................................................................       217

7-5-1- تجزیه BCNF     ..........................................................................................................................................       217

7-5-1-1- آزمون BCNF     ....................................................................................................................................        218

7-5-1-2- الگوریتم تجزیه BCNF   .........................................................................................................................       220

7-5-2- تجزیه 3NF      ..............................................................................................................................................       222

7-5-3- مقایسه BCNF و 3NF    .............................................................................................................................       225

7-6- تجزیه با استفاده از وابستگی های چند مقداری     .................................................................................................      226

7-6-1- وابستگی های چند مقداری     .........................................................................................................................       227

7-6-2- شکل نرمال چهارم      .....................................................................................................................................       230

 

عنوان                                                                                                                                                  صفحه

7-6-3- تجزیه 4NF     ...............................................................................................................................................      232

7-7- دیگر شکل های نرمال     .....................................................................................................................................      234 

7-8- فرایند طراحی پایگاه داده      ...............................................................................................................................       234

7-8-1- مدل E-R و نرمال سازی     ............................................................................................................................       235

7-8-2- نام گذاری صفات و رابطه ها    ........................................................................................................................       237

7-8-3- از نرمال درآوردن برای کارایی     ...................................................................................................................       239

7-8-4- دیگر مباحث طراحی    ...................................................................................................................................        240

7-9- مدل سازی داده های موقتی     .............................................................................................................................       241

7-10- خلاصه    ..........................................................................................................................................................       245

مرور اصطلاحات    ........................................................................................................................................................      246

تمرین مهارت     ............................................................................................................................................................      248

تمرین      ......................................................................................................................................................................       250

واژه نامه    .....................................................................................................................................................................       254

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           فهرست شکل ها

عنوان                                                                                                                                                  صفحه

شکل 5-1- اسامی همه مشتریانی که یک وام در شاخه perryridge دارند   ...................................................................        5

شکل 5-2- جدول های ساختمان برای مثال بانک     ........................................................................................................       22

شکل 5-3- نمونه پرس و جو در Microsoft access QBE    ....................................................................................      32

شکل 5-4- یک پرس و جو تراکمی در Microsoft access QBE     .......................................................................       34

شکل 5-5- نمونه حساب رابطه ای      ..............................................................................................................................       37

شکل 5-6- رابطه V1     ..................................................................................................................................................       37

شکل 5-7- برنامه دیتالوگ سود حساب های perryridge    .........................................................................................        41

شکل 5-8- برنامه دیتالوگ بازگشتی      ..........................................................................................................................        42

شکل 5-9- نتیجه Infer(R,I)    ....................................................................................................................................        44

شکل 5-10- لایه بندی رابطه ها     ..................................................................................................................................        46

شکل 5-11- رویه datalog-fixpoint    .....................................................................................................................        52

شکل 5- 12- رابطه manager     .................................................................................................................................        53

شکل 5-13- کارکنان جونز در تکرار رویه datalog- fixpoint   ...............................................................................        54

شکل 5-14- پایگاه داده کارکنان     ..............................................................................................................................         62

شکل 5-15- پایگاه داده بیمه      .....................................................................................................................................        65

شکل 6-1- گروه موجودیت  loan,customer     .......................................................................................................        78

شکل 6-2- گروه رابطه borrower    ...........................................................................................................................        79

شکل 6-3- Accwss-date  به عنوان صفتی برای گروه رابطه  depositor   ..............................................................        81

شکل 6-4- صفات مرکب نام مشتری وآدرس مشتری     .................................................................................................       83

شکل 6-5- نقشه کاردینالیتی ها a,b    ............................................................................................................................       87

شکل 6-6- نقشه کاردینالیتی ها a,b    ............................................................................................................................       89

شکل 6-7- نمودار E-R مربوط به loans,customers     ...........................................................................................       94

عنوان                                                                                                                                                  صفحه

شکل 6-8- روابط c,b,a    ...........................................................................................................................................      96

شکل 6-9- نمودار E-R با یک صفت که به یک رابطه اضافه شده است   .....................................................................      96

شکل 6-10- نمودار E-R با صفات مرکب ، چند مقداری و مشتق شده      ....................................................................      97

شکل 6-11- نمودار E-R   با نمایشگر نقش        ..........................................................................................................      99

شکل 6-12- نمودار E-R با یک رابطه سه گانه    ........................................................................................................       99

شکل 6-13- مشارکت کلی یک گروه موجودیت در یک گروه رابطه    ......................................................................      100

شکل 6-14- محدودیت های کاردینالیتی روی گروه رابطه    .......................................................................................      101

شکل 6-15- جانشین هائی برای telephone,employee    .....................................................................................      103

شکل 6-16- loan   به عنوان یک گروه رابطه         ....................................................................................................      105

شکل 6-17- رابطه سه گانه در مقابل سه رابطه دوگانه     ..............................................................................................      108

شکل 6-18- access-date  به عنوان صفتی برای گروه موجودیت account      ......................................................      110

شکل 6-19- نمودار E-R   برای یک گروه موجودیت ضعیف     ...............................................................................       114

شکل 6-20- عمومی سازی و ویژه کاری      ...............................................................................................................       117

شکل 6-21- نمودار E-R   با رابطه های زائد     .........................................................................................................       126

شکل 6-22- نمودار E-R   ترکیب     .......................................................................................................................       127

شکل 6-23- نمادهای مورد استفاده در E-R     .........................................................................................................       129

شکل 6-24- نمادهای جایگزین در E-R           ........................................................................................................       130

شکل 6-25- نمودار E-R   برای پروژه بانکداری     ..................................................................................................       137    

شکل 6-26- چند گانه loan     .................................................................................................................................       138

شکل 6-27- نمودار E-R    ......................................................................................................................................       143

شکل 6-28- نمادهای مورد استفاده در طراحی نمودار کلاس UML     ....................................................................       159

شکل 6-29- نمودار E-R برای تمرین مهارت 6-9و6-22        ..................................................................................      168

شکل 6-30- نمودار E-R  برای تمرین 6-11         ...................................................................................................       169

شکل 6-31- نمودار E-R   برای تمرین 6-21        ...................................................................................................      171

شکل 7-1- الگوهای بانکداری برای بخش 6-9-7         ...........................................................................................       177

شکل 7-2- بخشی از چند گانه ها در رابطه های bor- loan,borrower,loan         .............................................       179

شکل 7-3- چندگانه ها در رابطه های loan-amt-br,loan-branch,loan        ..................................................       181

شکل 7-4- از بین رفتن اطلاعات در یک تجزیه نامناسب         .................................................................................        185

شکل 7-5- رابطه نمونه r         .................................................................................................................................        191

شکل 7-6- گروه های رابطه Works-in,cust-banker      ................................................................................        195

شکل 7-7- گروه رابطه cust-banker-branch        ...........................................................................................        196

شکل 7-8- یک روال برای محاسبه F+          ..........................................................................................................        205

 عنوان                                                                                                                                                 صفحه

شکل 7-9- یک الگوریتم برای محاسبه X+ ، بستار X تحت F     ...........................................................................         207

شکل 7-10- محاسبه پوشش استاندارد         ............................................................................................................         211

شکل 7-11- آزمون برای حفاظت وابستگی          ...................................................................................................         215

شکل 7-12- الگوریتم تجزیه BCNF        ............................................................................................................         219

شکل 7-13- حفاظت وابستگی ، تجزیه بی نقص در 3NF          ............................................................................         222

شکل 7-14- نمایش جدولی از   XàB         ......................................................................................................          228

شکل 7-15- یک مثال از افزونگی در رابطه روی الگوی BCNF        ..................................................................         229

شکل 7-16- یک رابطه R2 غیر مجاز         ............................................................................................................         229

شکل 7-17- الگوریتم تجزیه 4NF         ..............................................................................................................         231

شکل 7-18- رابطه تمرین 7-2              .................................................................................................................         248

شکل 7-19- الگوریتمی برای محاسبه X+           .......................................................................................................         252

مقاله کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) در محیطهای صنعتی مختلف

فهرست

مقدمه    ۱۱
فصل یکم -  معرفی برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر(CAPP) و الگوریتم ژنتیک    ۱۷
۱-۱-  برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر   ۱۷
۱-۱-۱- رویکرد بنیادی    ۱۸
۱-۱-۲- رویکرد متنوع    ۱۸
۱-۲- الگوریتم ژنتیک   ۲۰
۱-۲-۱-کلیات الگوریتم ژنتیک   ۲۱
۱-۲-۲-قسمت های مهم الگوریتم ژنتیک   ۲۳
۱-۲-۲-۱-تابع هدف و تابع برازش   ۲۶
۱-۲-۲-۲- انتخاب   ۲۷
۱-۲-۲-۳- تقاطع     ۲۸
۱-۲-۲-۴- جهش    ۳۲
فصل دوم- نمونه هایی از کاربرد الگوریتم ژنتیک در برنامه ریزی فرآیند به کمک کامپیوتر   ۳۴
۲-۱-بهینه سازی مسیر فرآیند با استفاده از الگوریتم ژنتیک   ۳۴
۲-۱-۱- توصیف توالی فرآیند   ۳۴
۲-۱-۲- استراتژی کد گزاری   ۳۷
۲-۱-۳- تجزیه و تحلیل همگرایی   ۳۸
۲-۱-۳-۱-همگرایی نزدیک شونده   ۳۸
۲-۱-۳-۲-همگرایی با در نظر گرفتن احتمال   ۴۰
۲-۱-۳-۳-همگرایی Gها در توالی سازی فرایندهای پشت سر هم   ۴۰
۲-۱-۳-۴-تعریف یک قانون    ۴۱
۲-۱-۴-اپراتورهای ژنتیک   ۴۱
۲-۱-۴-۱-اپراتور انتخاب   ۴۱
۲-۱-۴-۲- اپراتور تغییر و انتقال   ۴۲
۲-۱-۴-۳- اپراتور جهش   ۴۴
۲-۱-۵- برقراری تابع تناسب   ۴۴
۲-۱-۵-۱- آنالیز محدودیت ها      ۴۴
۲-۱-۵-۲- برقراری تابع برازش   ۴۵
۲-۱-۶-مثال   ۴۷
۲-۱-۶-۱-مثالهایی برای کاربرد این روشها    ۴۷
۲-۱-۶-۲-تاثیر پارامترهای متغیر بر روند تحقیقات    ۴۹
۲-۱-۷-نتیجه گیری   ۵۰
۲-۲-روشی برای برنامه ریزی  مقدماتی ترکیبات دورانی شکل محور Cاستفاده از الگوریتم ژنتیک   ۵۱
۲-۲-۱-مقدمه   ۵۱
۲-۲-۲-مدول های سیستمCAPP پیشنهاد شده   ۵۴
۲-۲-۳-تجسم قطعه   ۵۶
۲-۲-۴-تولید توالی های ممکن   ۵۸
۲-۲-۴-۱-الزامات اولویت دار   ۵۸
۲-۲-۴-۲- الزامات تلرانس هندسی   ۵۹
۲-۲-۴-۳- رابطه ویژگی های اولویت دار   ۶۰
۲-۲-۵ بهینه سازی با استفاده از الگوریتم ژنتیک G   ۶۴
۲-۲-۵-۱- تابع برازش   ۶۷
۲-۲-۵-۲- الگوریتم ژنتیک    ۶۸
۲-۲-۶- نتایج و بحث   ۷۱
۲-۲-۷-نتیجه گیری   ۷۱
فصل سوم: الگوریتم پیشنهادی برای کاربرد الگوریتم  ژنتیک در طراحی قطعه به کمک کامپیوتر در محیط صنعتی    ۷۳
۳-۱-مقدمه   ۷۳
۳-۲-الگوریتم ژنتیک   ۷۴
۳-۲-۱-سیستم های تولیدی توزیع شده    ۷۴
۳-۲-۲-نمایش طرح های فرایند   ۷۵
۳-۲-۳-جمعیت اولیه   ۷۶
۳-۳-تولید مثل   ۷۶
۳-۳-۱-ادغام   ۷۶
۳-۳-۲-دگرگونی و جهش   ۷۷
۳-۴- ارزیابی کروموزوم    ۸۰
۳-۴-۱- مینیمم سازی زمان فرایند   ۸۰
۳-۴-۲- مینیمم سازی هزینه های تولید   ۸۰
۳-۵- مطالعات موردی   ۸۱
۳-۵-۱- CAPPسنتی    ۸۱
۳-۵-۲- CAPP توزیع شده   ۸۵
۳-۶- ارزیابی   ۸۸
۳-۶-۱- معیار اول   ۸۸
۳-۶-۲- معیار دوم   ۸۹
فصل چهارم -نتیجه گیری   ۹۰
فهرست منابع 

پایان نامه فروشگاه بازیهای کامپیوتری تحت وب

فهرست مطالب

 عنوان                                     صفحه

  1. مقدمه                                 6
  2. محیط کاری                         7
  3. امکانات                               9
  4. بانک اطلاعاتی                          11

4-1- فایل مشخصات کاربران                    11

4-2- فایل بازیها، سفارشات، مشخصات مشتریان و اخبار سایت    12

4-3- فایل بانک فرضی طرف قرارداد با فروشگاه           16

  1. منوی کلی سایت                         17
  2. صفحه ی اصلی                           26

6-1- جدید ترین محصولات                       27

6-2- بازی برتر                         29

6-3- تیتر اخبار سایت                        30

  1. طبقه بندی بازیها                           32
  2. روند خرید و ثبت آن                    35
  3. امکانات اضافه                         51

9-1- اخبار سایت                             51

9-2- درباره ما                         54

9-3- پیشنهادات                         54

  1. مدیریت سایت                           57

10-1- تغییر کلمه عبور                       57

10-2- مدیریت اخبار                     58

10-3- مدیریت پیشنهادات                      61

10-4- مدیریت سفارشات                        64

10-5- مدیریت بازیها                    67

10-6- مدیریت گروههای بازی                   70

  1.  جمع بندی                         73
  2.  منابع                                74

 

فهرست اشکال و جداول

 

عنوان شکل                             صفحه

شکل 2-1- بسته نرم افزاری محیط Visual Studio 2005     7

شکل 4-1: جداول و viewهای فایل ASPNETDB.MDF       11

شکل 4-2: جداول و دیاگرام فایل  eShop.mdf                  12

شکل 5-1: منوی کلی سایت                          17

شکل 6-1 : نمونه ای از صفحه اصلی سایت                 27

شکل 6-2: بخش جدیدترین محصولات در صفحه اصلی            21

شکل 6-3: بخش بازی برتر در صفحه اصلی                   29

شکل 6-4: بخش اخبار سایت از صفحه اصلی                 31

شکل 7-1: طرح یکی از صفحات گروه های بازی                   32

شکل 8-1: فلوچارت روند خرید                      35

شکل 8-2: نمای طراحی صفحه مشخصات بازی                 39

شکل 8-3: نمای طراحی صفحه سبد خرید               44

شکل 8-4: نمای طراحی صفحه ثبت سفارش                   45

شکل 8-5: صفحه ی پرداخت الکترونیک بانک فرضی           49

شکل 9-1: صفحه ی نمایش مشروح خبر                  51

شکل 9-2: صفحه ی درباره ما                             54

شکل 9-3: صفحه ی پیشنهادات                       54

شکل 10-1: صفحه ی تغییر کلمه عبور                     57

شکل 10-2: صفحه مدیریت اخبار                      58

شکل 10-3: صفحه مدیریت پیشنهادات                      61

شکل 10-4: صفحه مدیریت سفارشات                    64

شکل 10-5: صفحه مدیریت بازیها                     68

شکل 10-6: صفحه مدیریت گروههای بازی                   71

پایان نامه طراحی وپیاده سازی یک سیستم E-test

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
مقدمه ………………………………………………………………………    ۱
فصل یکم –  نگاه کلی به سیستم های مدیریت آزمون آنلاین……………………………………     ۳
۱-۱-  سیستم هایOTMS  و ویژگی آنها‏ ………………………………………………….     ۳
۱-۲- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه……………………… ………………………..     ۴
۱-۳- مشخصات اولیه سیستم………………. ………………….. …………………….    ۵
فصل دوم- بانک اطلاعاتی……………………………………………………………..    ۷
۲-۱- MYSQL ……………………………………………………………………
2-1-1- انتخاب پایگاه داده و برتری های MYSQL  ……………………………. ….
۲-۱-۲- رقبای اصلی MYSQL  ……………………………………………………… ….
۲-۲- طراحی بانک اطلاعاتی آزمون ……………………………….. ………………..    ۱۱
فصل سوم- زبان برنامه نویسی PHP…………………………….. ………………. ……
3-1- PHP…………………………………….. ……………….. ……….
3-1-1- بررسی قابلیت های PHP………………………………………………………….
3-1-2- مقایسه  PHP با سایر زبان ها……………………………………………………    ۱۹
۳-۱-۳- معایب PHP…………………………………………………………………….
3-2- Form Validation………………………………………………………….
3-3- استفاده از Sessionها…………………………………… ……  ۲۷

فصل چهارم- آشنائی با سیستم مورد نظر………………………………………………
۴-۱- روند کلی برگزاری آزمون…………………………………………………
۴-۲- آموزش گام به گام کار با سیستم……………………………………….. …………
۴-۲-۱- بخش مدیریت(مدیر سیستم)……………………………………………….
۴-۲-۲- بخش مدیریت(مربی)…………………………………………..
۴-۲-۳- بخش داوطلبان……………………………………………….
منابع

فهرست شکلها
عنوان    صفحه
شکل ۲-۲- جداول بانک اطلاعاتی و روابط بین آنها …………………………………………………..    ۱۱
شکل ۳-۲- Form Validation ……………………………………………………………….    ۲۷
شکل ۳-۳- استفاده از Sessionها‏ ……………………………………………. ……………    ۳۲
شکل ۴-۲- بخش مدیریت……………………………………………………………………..    ۳۶
شکل ۴-۲-۱- آزمون های موجود……………………………. …………………………………    ۳۷
شکل ۴-۲-۲- بخش مدیریت(مربی)………………………………………………………………    ۳۸
شکل ۴-۲-۲- افزودن آزمون………………………………………………………………….    ۳۹
شکل ۴-۲-۲- افزودن سوالات………………………………………………………………….    ۴۰
شکل ۴-۲-۳-بخش داوطلبان………………………………………………………………………    ۴۱
شکل ۴-۲-۳- مشخصات آزمون…………………………………………………………    ۴۲
شکل ۴-۲- ۳- آغاز آزمون………………………………………………………………….    ۴۳
شکل ۴-۲-۳- نتایج آزمون………………………………………………………………        ۴۴

فهرست جدولها
عنوان    صفحه
جدول۱-۲- شروع به کار و موانع موجود بر سر راه………………………………………………………………………………………………..    ۵

پایان نامه طراحی وب سرویس

فهرست
فصل اول ( مقدمه ) 
web service    چیست ؟ 
 مزیت های استفاده از وب سرویس ها 
 مفاهیم کاربردی در وب سرویس ها   
        XML  یا Extensible Mark Up Language  
         SOAP یا Simple Object Access Protocol 
         WSDL یا  Web Services Descrition Language 
UDDI           یا  Universal Description Discovery Integration 
 خلاصه ی فصل اول  

فصل دوم  (ابزارهای لازم )
   .Net Frame Work   
   مراحل نصب Micro Soft . Net Frame Work
   ایجاد یک سرور مجازی IIS
   نصب ویژوال استودیو 
   نصب Sql Server    
   خلاصه ی فصل دوم

فصل سوم (طراحی و پیاده سازی وب سرویس )
   وظیفه ی وب سرویس                       
   سایت اصلی پروژه یا Book Web Service                     
    وب سرویس سرویس دهنده / سرویس گیرنده
   تنظیمات IIS   برای اجرای برنامه                    
  خلاصه ی فصل سوم                    

فصل چهارم (پیشنهادات برای آینده ی وب سرویس)
   توسعه ی یک وب سرویس امن 
      معرفی مدل امنیتی
      تهدید های شناخته شده توسط RupSec
       راه حل های امنیتی پیشنهادی RupSec

ضمیمه ی فصل     کاربرد فناوری ajax در وب سرویس         
فهرست منابع