دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

دانلود مقاله و پروژه و پایان نامه دانشجوئی

ضرب المثل های فارسی با مفهوم های آنها

فرمت :WORD                                                     تعداد صفحه :27

یک ضرب المثل فارسی می گوید :  از هر چه بترسیم ، برای مان  اتفاق می افتد                   (( یا از هر چه بترسیم ، به سرمان می آید . ))   چه مکانیزمی صورت می گیرد که وقتی از چیزی  بدمان می آید ، برایمان اتفاق می افتد ؟ یا بر عکس چه  مکانیزمی وجود دارد وقتی انتظار حوادث خوب ، خوشایند  و اخبار شادی را داشته باشیم ، همان برایمان پیش می آید ؟

انسان ، به تجربه  دریافته  وقتی اندیشه های  مثبت یا منفی در ذهن تکرار  شوند ، دیر یا زود آنها  را به چشم خواهید دید . به عبارت دیگر ، مسایل  ابتدا ذهنی بوده  و بر اثر تکرار بصورت عینی در می آیند .

افراد از طریق  صحبت و کلمه ها با یکدیگر ارتباط بر قرار می کنند ، کلمه ها  در ذهن  تبدیل به تصاویر می شوند ، چون زبان ذهن  ، تصاویر هستند نه  کلمه ها . وقتی  از چیزی خوشمان یا بدمان می آید ، نا خواسته و نا خود آگاه به تجسم و تصویر سازی آنها  در ذهن می پردازیم . هر قدر تجسم و تصویر سازی ذهنی نسبت به مواردی بارها صورت گیرد ، احتمال وقوع آن بیشتر        و سریعتر می شود . همین طور اگر تجسم  و تصویر سازی  ذهنی در مورد سلامتی ، شادابی          و موفقیت باشد ، با تکرار تجسم ذهنی ، احتمال وقوع آن را بیشتر می کنیم .

به منظور روشن شدن موضوع به بازگو کردن  یک مثال می پردازیم :

دو نفر محصل داوطلب کنکور که از نظر استعداد ، ضریب هوشی ، ساعت مطالعه ، شرکت در کلاس های کنکور، شرایط خانوادگی و در بسیاری موارد دیگر مشابه هم هستند ، به نام های (( افشین )) و (( بابک )) به شما معرفی می شوند .

(( بابک )) امیدوار  است که به طور حتم در کنکور و در رشته ی دلخواه ، قبول خواهد شد .

(( افشین )) فکر می کند با این همه داوطلب  کنکور ، احتمال قبولی در رشته ی  دلخواهش بسیار کم است .

 

 

درجلسه ی امتحان  چه اتفاقی می اقتد ؟

می دانیم که زمان سئوال ها برای داوطلبان کنکور (( بر حسب رشته ها )) یکی است . (( بابک )) با امیدواری و این که به طور حتم در رشته ی دلخواهش قبول خواهد شد ، وارد جلسه ی امتحان  شده و شروع  به پاسخ داده به پرسشها می کند. به کمک  ضمیر ناخودآگاهش هرآنچه خوانده  و حفظ کرده را با سرعت و بطور صحیح به ورقه ی امتحان منتقل می کند .

(( افشین )) با نا امیدی وارد جلسه ی کنکور شده و با افکار منفی و ترس ، شروع می کند به جواب دادن پرسشها . در اینجا ضمیر ناخودآگاه او به کمکش می شتابد و (( افشین )) را در قبول نشدن در رشته ی دلخواهش  کمک    می کند  ، در نتیجه پاسخ سئوالهای  امتحان ، یا فراموش        می شوند و یا به غلط  به ورقه ی امتحان منتقل می شوند .

هر دو  داوطلب به نتیجه ی دلخواه شان می رسند :

(( بابک )) در رشته ی دلخواهش قبول شده و آنچه را می خواست و تجسم و تصویر ذهنی اش بود ، آن را به دست می آورد (( افشین ))  در رشته ی دلخواهش  قبول نمی شود و آنچه را که تجسم و تصویر ذهنی اش بود و از آن می ترسید ، به سرش می آید .

بلی همیشه انتخاب با شماست ، می توانید موفق باشید یا نیاشید ، انتخاب با خودتان است . (( هنر فورد ))        می گوید :  (( هر گونه که در مورد بدین معنی که ،  اگر فکر کنید از عهده ی انجام فلان کار بر می آیید ، از     عهده ی انجام آن  بر خواهید آمد . اگر فکر کنید که از عهده ی انجام فلان کار بر نمی آیید ، از عهده ی انجام آن بر نخواهید آمد  ، در واقع وقتی می گویید :             (( من از عهده ی فلان کار بر می آیم )) ، پیام مثبت به ضمیر  ناخودآگاه  می دهید ، ضمیر ناخودآگاه  تان به طور معجزه آسا در انجام کار مورد نظر به شما کمک می کند  تا انجام آن کار محقق شود . در حالی که وقتی می گویید نمی توانم فلان کار را انجام  دهم . ضمیر  ناخودآگاه  در انجام  ندادن آن به شما کمک می کند .

افراد موفق ، تصویر ذهنی مثبت و سازنده ، قوی و عالی از خود دارند . افراد نا موفق ، تصویر ذهنی منفی و ضعیف     بر خورد حاکم می کنند  . بنا براین  وقتی اندیشه های مثبت در سر بپرورانیم  ، نتیجه ی  مثبت و موفقیت  نصیب مان می شود . به عبارت ساده ، موفقیت زمانی به سراغ ما      می آید  که خود به دنبال آن باشیم .  همان طور  که در مورد  (( بابک )) اتفاق   افتاد در حالی که  اگر افکارمان منفی باشد  ، به طور حتم  با عدم موفقیت رو به رو خواهیم شد  و به عبارت دیگر گرفتاری و عدم موفقیت به سراغ افرادی می رود  که خود به دنبال آن باشند ، همان طور که در مورد (( افشین )) ، شاهد آن بودیم .

آیا می توان آگاهانه و به صورت عمدی تصویر ذهنی مثبت و عالی برای خود به وجود آورد  و خود را در مسیر سلامتی ، شادابی ، موفقیت و اهداف خود قرار داد ؟ به عبارت دیگر آیا می توانیم آگاهانه برنامه ی  ذهنی خود  را دستکاری کرده و صورتی در آوریم  که سریع تر ما را به اهداف مان برساند !  به عنوان مثال  کمک کند  سیگارمان  را حتی ترک کنیم ؟

بلی ! برای رسیدن به موفقیت ها ، باید  اهداف شفاف  و روشنی برای خود انتخاب کرد ، آگاهانه ، با شجاعت ، شهامت و قدرت به تصویر سازی ذهنی  و تجسم اندیشه های مثبت  سازنده پرداخت و افکار و اندیشه های  منفی  و مخرب را از ذهن خود دور ساخت تا به موفقیت  های لازم دست یافت . شگفت انگیز است که بدانیم هر طوری که بیندیشیم ، مغزمان هم در همان مسیر رشد      می کند . چون ضمیر نا خودآگاه نمی تواند تفاوتی بین  یک تصویر ذهنی را با یک تجربه ی واقعی تشخیص دهد و هر دو به صورت  یکسان بر روی آن تأثیر می گذارند ، بنابر این اگر تصاویر ذهنی دلخواه و اهداف خود را آگاهانه با کلیه ی جزئیات مربوط تجسم کنیم و به تکرار آنها بپردازیم ، پس  از مدتی  آن تصویر ذهنی و اهداف شفاف و مشخص خود را بصورت عینی به چشم خواهیم دید .

برای این تجسم ها و تصویرهای ذهنی ، سریعتر نتیجه بدهند ، شایسته است بین فعالیت های ذهنی  و فیزیکی ارتباط برقرار کرده  و با هم تکرار آنها بپردازیم . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.