پاسخ صفحه 84 کتاب نگارش و انشا پایه

سایت نکس لود این انشای زیبا را برای شما دوستان و دانش آموزانی که به مدرسه میروند آماده کرده است . صفحه 84 کتاب نگار و انشا پایه نهم در رابطه با یک ضرب المثل خوب و قدیمی و باز آفرینی آن میباشد .

پاسخ صفحه 84 کتاب نگارش و انشا پایه

در این مطلب از وبسایت نکس لود قصد داریم تا پاسخی برای این صفحه و فعالیت های نوشتاری اش برای شما عزیزان آماده کنیم تا شما دانش آموزان از آن به خوبی استفاده کنید.

 

توضیحات درباره پاسخ صفحه 84 :

در ابتدا به بررسی واژه فضول میپردازیم . فضول شخصی است که در همه ی کارها سرک میکشد و یا در اصطلاح خودش را نخود هر آشی میکند . گاهی این کار او حتی ممکن است به ضرر خودش نیز باشد . در داستانی مرتبط با این موضوع آمده است : « روزی پای گاوی شکست ، مزرعه دار گفت اگر تا سه روز خوب نشود اورا خواهیم کشت ! گوسفند که از شنیدن این خبر ناراحت بود پیش گاو رفت و به او حرف مزرعه دار را گفت ولی گاو اهمیتی نداد .

 

روز دوم نیز همینطور شد و گوسفند به پیش گاو رفته و همان حرف هارا تکرار کرد ولی گاو بازهم توجهی نکرد . گذشت و روز سوم فرا رسید ، در این روز گوسفند به گاو گفت امروز اخرین مهلت توست و باید سعی کنی رو پایت بایستی . وقتی این اتفاق افتاد مزرعه دار خوشحال شد و گفت به مناسبت این اتفاق گوسفند را قربانی میکنیم و جشن میگیریم! »

پاسخ صفحه 84 نگارش انشا